![]() ![]() ![]() | ||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Do poprzedniej strony![]() |
Nr 0151/03/06 w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu gminy Nowogród Bobrz.
ZARZĄDZENIE Nr 0151/3/06 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 30 stycznia 2006r. w sprawie: zasad sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Nowogród Bobrzański ______________________________________________________________ Na podstawie § 16 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 stycznia 2001r, w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 153, poz. 1752 z późn,. zm.) zarządzam co następuje: § 1. Konsolidacja bilansu Gminy obejmuje poniżej wymienione jednostki organizacyjne: 1) Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim, 2) Szkołę Podstawową w Nowogrodzie Bobrzańskim, 3) Szkołę Podstawową w Niwiskach, 4) Szkołę Podstawową w Bogaczowie, 5) Szkołę Podstawową w Drągowinie, 6) Gimnazjum Publiczne w Nowogrodzie Bobrzańskim, 7) Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim, 8) Miejsko Gminne Przedszkole Samorządowe w Nowogrodzie Bobrzańskim, 9) Miejsko Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Nowogrodzie Bobrzańskim, 10) Miejsko Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Nowogrodzie Bobrzańskim, 11) Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. § 2. Bilans z wykonania budżetu gminy jest sprawozdaniem jednostki dominującej. § 3. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe dokonywane jest metodą konsolidacji pełnej, polegającej na sumowaniu w pełnej wartości, poszczególnych pozycji odpowiednich sprawozdań jednostkowych jednostki dominującej i jednostek zależnych, dokonaniu wyłączeń oraz innych korekt konsolidacyjnych w zakresie wzajemnych powiązań kapitałowych i rozrachunków. § 4. Jednostki wymienione w § 1 sporządzają bilanse jednostkowe w terminie do 20 lutego roku następnego w złotych i w groszach i przekazują do Skarbnika Gminy wraz z informacją zawierającą istotne dane i objaśnienia mające wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki. § 5. Pracownik, któremu powierzono obowiązki w zakresie sporządzania bilansu jednostkowego Urzędu Miejskiego: 1) dokonuje weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań jednostkowych objętych konsolidacją, 2) nanosi poszczególne pozycje z bilansów jednostkowych na arkusz konsolidacyjny bilansów jednostek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia, 3) dokonuje korekt i wyłączeń wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do Zarządzenia, 4) nanosi dokonane korekty i wyłączenia na arkusz konsolidacyjny bilansu jednostek organizacyjnych Gminy i dokonuje odpowiednich podsumowań. Arkusz konsolidacyjny z uwzględnieniem korekt i wyłączeń stanowi załącznik nr 3 do Zarządzenia, 5) sporządza skonsolidowany bilans wg obowiązującego wzoru w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania ostatniego sprawozdania podlegającego konsolidacji. § 6. Dokumentacja konsolidacji podlega ochronie i przechowywaniu w siedzibie Urzędu Miejskiego wg ogólnych zasad zawartych w przepisach rozdziału 8 ustawy o rachunkowości. § 7. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Zarządzeniem maja zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o rachunkowości, rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie: szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych, Zarządzenie Nr 0152/29/02 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 18 grudnia 2002 roku w sprawie: wprowadzenia w Urzędzie Miejskim zasad rachunkowości. § 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie po raz pierwszy do sporządzenia bilansu skonsolidowanego za 2005 rok.
|