![]() ![]() ![]() | ||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Do poprzedniej strony![]() |
Nr 0151/90/05 w sprawie ustalenia procedur wydatkowania środków publicznychZarządzenie Nr 0151/90/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 07. 10. 2005 r. w sprawie: ustalenia procedur wydatkowania środków publicznych Na podstawie art. 30 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z 2001 r. z późn. zmianami), art. 28 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz.148 ze zm.) zarządzam, co następuje: I Postanowienie ogólne § 1. Wprowadzam procedury związane z wydatkowaniem środków publicznych na zakup dostaw, usług i robót budowlanych dokonywanych na cele i w wysokościach ustalonych w uchwale budżetowej Gminy Nowogród Bobrzański oraz w planie finansowym jednostek organizacyjnych w zakresie:
§ 2. 1. Wydatkowanie środków publicznych jest realizowane po przeprowadzeniu analizy wydatkowania zgodnie z: a) zasadą celowości – tj. działalności zmierzającej do realizacji zamierzonego celu, b) zasadą gospodarności – tj. działalności racjonalnej i oszczędnej, c) zasadą legalności – tj. działalności zgodnej z prawem, z uwzględnieniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów przynoszących wymierne korzyści zamawiającemu z zachowaniem zasad konkurencyjności. 2. Wydatkowanie środków publicznych dokonywane jest wyłącznie według procedur określonych Prawem zamówień publicznych oraz procedur określonych niniejszym zarządzeniem. § 3. Zarządzenie stosują odpowiednio pracownicy Urzędu, dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych gminy. II Udzielanie zamówień publicznych o wartości do 6.000 EURO § 4. W odniesieniu do wydatków, których wartość nie przekracza 6.000 EURO wyrażonych w złotych należy stosować zasady określone w §2 zarządzenia. § 5. Celem udokumentowania udzielenia zamówienia publicznego wydatków do 6.000 EURO, liczonych według średniego kursu EURO określonego przez Prezesa Rady Ministrów, ustala się dwa tryby postępowania: I Tryb
a) udzielenie zamówienia powyżej 5.000 PLN a nie przekraczające 10.000 PLN wymaga przeprowadzenia rozeznania wśród co najmniej dwóch potencjalnych oferentów, b) udokumentowanie udzielenia zamówienia powyżej 5.000 PLN następuje według wzoru – stanowiącego załącznik Nr 1 do zarządzenia, c) Kierownik jednostki zatwierdza wybór oferenta na protokole oraz podpisuje zlecenie. II Tryb
1. Wydatki powyżej 10.000 PLN rocznie wymagają przeprowadzenia pisemnych rokowań lub zebrania ofert cenowych z co najmniej dwoma oferentami, z zapewnieniem zasad konkurencyjności: - oferty cenowe zawierać muszą datę ich złożenia, nazwę oferenta wraz z jego podpisem. 2. W przypadku awarii i innych zdarzeń losowych zamówienie udzielane może być według trybu określonego dla zamówień do 10.000.PLN. § 6. 1. Udzielenie zamówienia powyżej 10.000 PLN następuje na wniosek osoby proponującej dokonanie wydatku według ustalonego wniosku stanowiącego załącznik Nr 2 do zarządzenia. 2. Udzielenie zamówienia wymaga formy pisemnej umowy. § 7. Rejestr wydatków do 6.000 w formie zleceń, umów, o których mowa w §9 dokonywanych w poszczególnych trybach prowadzą pracownicy samodzielnych stanowisk, zgodne z jednolitym rzeczowym wykazem akt. III Udzielanie zamówień publicznych powyżej 6.000 EURO § 8. 1. Wydatkowanie środków publicznych, o których mowa w §1 ust 1 następuje zgodnie z harmonogramem wydatków, przygotowanym przez pracowników merytorycznych. 2. Harmonogram przygotowany ma być i przedłożony do zatwierdzenia Kierownikow jednostki w terminie 30 dni od daty uchwalenia budżetu Gminy na dany rok budżetowy. § 9. 1. W zakresie wydatków powyżej 6.000 EURO podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych podejmuje się wstępne czynności przygotowawcze polegające na przygotowaniu przez, samodzielne stanowiska, zgodnie z harmonogramem wydatków wniosku o zatwierdzenie postępowania o udzieleniu zamówienia publicznego określającego w szczególności przedmiot zamówienia, wartości zamówienia i proponowany tryb postępowania wraz z jego uzasadnieniem. 2. Podejmowane czynności przygotowawcze podlegają sprawdzeniu przez Skarbnika Gminy (Głównego Księgowego jednostki) w zakresie zgodności z planem finansowym. 3. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia. § 10. Celem wdrożenia procedur Prawa zamówień publicznych przekazuje się pracownikowi odpowiedzialnemu w jednostce za ich nadzór najpóźniej w dniu ustalonym w harmonogramie wydatków: 1. wniosek zatwierdzony przez Kierownika jednostki 2. opis przedmiotu zamówienia bądź poszczególnych jego części, § 11. Zamówienia publiczne powyżej 6.000 EURO rejestrowane są przez pracowników w rejestrze zamówień, zgodnie z klasyfikacją jednolitego rzeczowego wykazu akt. IV Postanowienia końcowe § 12. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikom Urzędu, dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych gminy. § 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. § 14. Traci moc zarządzenie Nr 0151/1/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 03.01.2005 r. Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r.
* niepotrzebne skreślić Załącznik Nr 4 do zarządzenia Nr 0151/90/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005r. Rejestr zamówień publicznych ……………………………………………… ( Nazwa jednostki)
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r.
* niepotrzebne skreślić Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 0151/90/2005 Burmistrza Nowogrodu Bobrzańskiego z dnia 7 października 2005 r.
* niepotrzebne skreślić
|