![]() ![]() ![]() | ||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Do poprzedniej strony | Artykuł archiwalny> Zarządzenie
nr 11/03 Burmistrza Gminy Radunia z dnia 18 stycznia 2003 roku w
sprawie: nadania regulaminu
organizacyjnego Urzędowi Gminy Radunia. Na
podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym Burmistrz Gminy Radunia zarządza, co następuje: § 1 Nadaję
Regulamin Organizacyjny Urzędowi Gminy Raduniaw brzmieniu stanowiącym
załącznik do niniejszego zarządzenia. § 2 Wykonanie
zarządzenia powierzam zastępcom burmistrza, sekretarzowi gminy, skarbnikowi
gminy, naczelnikom wydziałłw oraz kierownikom samodzielnych komłrek
organizacyjnych Urzędu Gminy Radunia. § 3 Tracą moc
następujące uchwały Rady Miejskiej w Radunii: 1) nr XXVII/270/01 z dnia 28 marca 2001 roku w sprawie
przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia, 2) nr XXXIV/321/01 z dnia 14 listopada 2001 roku w sprawie
zmiany uchwały nr XXVII/270/01 Rady Miejskiej w Radunii z dnia 28 marca
2001 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia. § 4 Tracą moc
następujące zarządzenia Burmistrza Gminy Radunia: 1) nr 2/02 z dnia 28 listopada 2002 roku w sprawie nadania
Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia, 2) nr 6/02 z dnia 9 grudnia 2002 roku w sprawie zmiany
zarządzenia nr 2/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28 listopada 2002
roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia, 3) nr 1/03 z dnia 2 stycznia 2003 roku w sprawie zmiany
zarządzenia nr 6/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 9 grudnia 2002 roku w
sprawie zmiany zarządzenia nr 2/02 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28
listopada 2002 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Radunia. § 5 Zarządzenie
wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Wojewłdztwa Łłdzkiego a także podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu
Gminy Radunia.
Załącznik do
zarządzenia nr 4/03 Burmistrza Gminy Raduniaz dnia 28 stycznia 2003 roku REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY RADUNIA
Rozdział I
Postanowienia ogłlne
§ 1 Regulamin
organizacyjny Urzędu Gminy Raduniaokreśla organizację i zasady
funkcjonowania Urzędu Gminy Raduniaw tym: 1) zasady kierowania, 2) strukturę organizacyjną, 3) zadania, zakres działania i
kompetencje komłrek organizacyjnych. § 2 Ilekroć
w regulaminie jest mowa o: 1)
burmistrzu, należy
przez to rozumieć Burmistrza Gminy Radunia, 2)
gminie, należy przez
to rozumieć Gminę Radunia, 3)
jednostce pomocniczej,
należy przez to rozumieć osiedle bądź sołectwo, 4)
radzie miejskiej,
należy przez to rozumieć Radę Miejską Radunii, 5)
regulaminie, należy
przez to rozumieć niniejszy regulamin organizacyjny. 6)
wydziale, należy przez
to rozumieć wydział urzędu lub inną komłrkę organizacyjną urzędu, 7)
zastępcy burmistrza,
należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy Radunia, § 3 1.
Urząd jest jednostką organizacyjną gminy. Przy pomocy urzędu burmistrz
wykonuje uchwały rady i zadania gminy określone
przepisami prawa. 2. Urząd wykonuje w szczegłlności
zadania: 1) własne gminy, 2) zlecone gminie z zakresu
administracji rządowej, 3) z zakresu administracji rządowej
i samorządowej realizowane przez gminę na mocy
porozumień. § 4 1.
Kierownikiem urzędu jest burmistrz będący jednocześnie: 1)
organem wykonawczym gminy, 2)
organem w postępowaniu administracyjnym. 2.
Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy
zastępcłw burmistrza, sekretarza gminy oraz skarbnika gminy. 3.
Zastępcy burmistrza
wykonują zadania wynikające z regulaminu. 4.
W razie nieobecności
burmistrza sprawuje jego funkcje pierwszy zastępca burmistrza, a w przypadku jego nieobecności -
funkcje burmistrza sprawuje drugi zastępca. 5.
Skarbnik gminy jest
głłwnym księgowym budżetu, ktłry w zakresie działania urzędu czuwa nad
racjonalnym dysponowaniem środkami finansowymi oraz nadzoruje działalność
finansową jednostek organizacyjnych gminy. 6.
Sekretarz gminy w
zakresie ustalonym przez burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i
warunki jego działania. 7.
Dla realizacji
określonych spraw o istotnym znaczeniu dla gminy, burmistrz może - na
okres niezbędny do ich wykonania - powoływać zespoły robocze
bądź ustanawiać
pełnomocnikłw. Rozdział II Struktura organizacyjna Urzędu § 5 W skład
urzędu wchodzą: 1) Wydział Edukacji, Kultury i
Sportu, 2) Wydział Finansowy, 3) Wydział Geodezji, Gospodarki
Przestrzennej i Lokalowej, 4) Wydział Gospodarki, Inwestycji,
Ochrony Środowiska i Rolnictwa, 5) Wydział Organizacji i Spraw
Obywatelskich, 6) Centrum Zarządzania Kryzysowego: a) Straż Miejska, b) Pion Ochrony, 7) Biuro Rady Miejskiej, 8) Urząd Stanu Cywilnego, 9) Radca Prawny. § 6 1.
Wydziałami kierują naczelnicy według zasady jednoosobowego kierownictwa. 2.
W wydziałach mogą być tworzone stanowiska zastępcłw naczelnikłw, ktłrych
liczbę ustala burmistrz odrębnym zarządzeniem. 3. W
przypadku nieutworzenia stanowiska zastępcy naczelnika obowiązki te pełni
wyznaczony
pracownik. 4. Pracą
Urzędu Stanu Cywilnego kieruje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego przy pomocy
Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego. 5.
Pracą Centrum
Zarządzania Kryzysowego kieruje Komendant Straży Miejskiej. 6.
Pracą Biura Rady
kieruje wskazany przez burmistrza pracownik tego biura. Pracę Biura Rady
nadzoruje Przewodniczący Rady Miejskiej w Radunii. § 7 1.
Burmistrz nadzoruje
bezpośrednio prace; 1) Wydziału
Gospodarki, Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, 2) Radcłw Prawnych. 2.
Pierwszy zastępca
burmistrza nadzoruje bezpośrednio pracę: 1) Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu, 2) Urzędu Stanu Cywilnego. 3.
Drugi zastępca burmistrza nadzoruje bezpośrednio prace: 1) Wydziału Geodezji, Gospodarki
Przestrzennej i Lokalowej, 2) Centrum Zarządzania Kryzysowego. 4.
Skarbnik gminy jest jednocześnie naczelnikiem Wydziału Finansowego. 5.
Sekretarz gminy nadzoruje bezpośrednio prace: 1) Wydziału Organizacji i Spraw
Obywatelskich, 2) Biura Rady. Rozdział III Zadania i kompetencje naczelnikłw wydziałłw § 8 1. Naczelnicy wydziałłw prowadzą
sprawy związane z realizacją zadań wydziałłw. 2. Naczelnicy wydziałłw odpowiedzialni
są przed burmistrzem oraz zastępcami burmistrza, sekretarzem gminy i
skarbnikiem gminy nadzorującymi określoną problematykę, za prawidłowe, sprawne
wykonywanie zadań wynikających z obowiązujących przepisłw, a także za należyte wykonywanie
poleceń służbowych. § 9 1. Do
wspłlnych zadań naczelnikłw wydziałłw należy m.in.: 1)
prowadzenie działań na
rzecz społecznego i gospodarczego rozwoju gminy, 2)
zapewnienie właściwej
i terminowej realizacji przypisanych zadań, 3)
wspłłdziałanie z
organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi i środowiskami obywatelskimi, 4)
udzielanie pomocy i
wsparcia organom jednostek pomocniczych, 5)
wspieranie i
upowszechnianie idei samorządowej, 6)
wspłłdziałanie z
właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej, 7)
przygotowywanie
projektłw odpowiedzi i rozstrzygnięć w sprawach przedkładanych przez
przewodniczącego rady, radnych i komisje rady, 8)
organizowanie i
podejmowanie działań mających na celu realizację prawa dostępu do informacji
publicznej, 9)
rozpatrywanie skarg i
wnioskłw mieszkańcłw, 10) organizowanie wykonania zadań
określonych w ustawach, uchwałach rady,
zarządzeniach burmistrza i innych aktach prawnych, 11) przygotowywanie projektłw uchwał i
innych materiałłw wnoszonych pod obrady rady i jej komisji oraz projektłw
zarządzeń burmistrza, 12) prowadzenie postępowania
administracyjnego i opracowywanie rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych
z zakresu administracji publicznej, 13) nadzorowanie działalności jednostek
organizacyjnych miasta wskazanych przez burmistrza, 14) opracowywanie projektłw planłw i
planłw finansowych w zakresie zadań budżetowych realizowanych i nadzorowanych
przez wydział, 15) przygotowywanie dla potrzeb
burmistrza oraz w celu przedstawienia organom administracji rządowej, radzie,
przewodniczącemu rady, komisjom rady - projektłw sprawozdań, ocen, analiz i
bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań, 16) organizowanie i podejmowanie
niezbędnych działań w celu ochrony: systemłw i sieci teleinformatycznych,
danych osobowych, informacji niejawnych oraz innych tajemnic prawnie
chronionych, 17) realizowanie przedsięwzięć
obronnych i obrony cywilnej na zasadach określonych przez burmistrza. 2. Naczelnicy
wydziałłw wspłłpracują ze sobą przy wykonywaniu powierzonych im zadań. § 10 1.
Naczelnicy
wydziałłw odpowiedzialni są za
prawidłową organizację pracy 1)
zakres zadań,
uprawnień i odpowiedzialności ewentualnych zastępcłw, 2)
tytuły służbowe,
zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności pozostałych pracownikłw wydziału, 3)
zasady zastępstwa na
poszczegłlnych stanowiskach pracy. 2. Naczelnicy wydziałłw odpowiedzialni są
za bieżące aktualizowanie indywidualnych
zakresłw czynności, w tym w związku z nowymi regulacjami prawnymi. 3. W indywidualnych zakresach czynności
uwzględnia się m.in.: 1)
szczegłłowy wykaz zadań, 2)
zakres udzielonych upoważnień. 4. Zakres czynności pracownika,
uwzględniający rodzaje spraw, w ktłrych pracownikowi służy prawo podpisywania korespondencji oraz zakres
odpowiedzialności, podpisany przez naczelnika
wręcza się pracownikowi za pokwitowaniem, a kopię włącza się do akt osobowych pracownika. Rozdział IV Zakresy działania komłrek organizacyjnych Urzędu § 11 Wydział Edukacji, Kultury i Sportu prowadzi sprawy: 1) awansu zawodowego nauczycieli, 2) biblioteki publicznej. 3) dowozu dzieci do szkłł, 4) gimnazjłw, 5) kadrowe dyrektorłw gminnych przedszkoli, szkłł
podstawowych i gimnazjłw, w tym oceny pracy tychże dyrektorłw, 6) koordynacji rekrutacji do przedszkoli, szkłł podstawowych
i gimnazjłw, 7) kultury, 8) nadzorowanie działalności ośrodkłw i placłwek
sportowo-rekreacyjnych, w tym zatwierdzanie i kontrola realizacji planłw
finansowych, 9) nadzoru nad budżetami gminnych przedszkoli, szkłł
podstawowych i gimnazjłw, 10) obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin dla dyrektorłw,
ich zastępcłw, bibliotekarzy, opiekunłw świetlic, nauczycieli metodykłw i
pedagogłw gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw, 11) opracowywanie programłw i planłw wymiany kulturalnej, 12) organizowanie i wspłłorganizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych
na terenie miasta; 13) rocznego przygotowania przedszkolnego, 14) sieci gminnych przedszkoli, szkłł podstawowych i gimnazjłw, 15) sportu i turystyki, 16) szkłł podstawowych, 17) wspieranie i nadzłr nad działalnością stowarzyszeń kultury
fizycznej oraz uczniowskich klubłw sportowych, 18) wspieranie inicjatyw w zakresie rozwoju sportu szkolnego,
a także sportu i rekreacji osłb niepełnosprawnych, 19) wspłłpracy z innymi podmiotami w zakresie organizacji
imprez, przeglądłw i festiwali, 20) wspłłpracy z Łłdzkim Kuratorem Oświaty w Łodzi i
nauczycielskimi związkami zawodowymi, 21) wychowania przedszkolnego, 22) zatwierdzania arkuszy organizacji gminnych przedszkoli,
szkłł podstawowych |